Mantra Playing Cards

Todo sobre naipes, barajas y cartas.
Responder
Avatar de Usuario
rave
Moderador Global
Moderador Global
Mensajes: 10441
Registrado: 19 Mar 2013 18:23

Mantra Playing Cards

Mensaje por rave » 19 Jun 2017 11:06

Último proyecto de Roman Kotiv de NPCC que consta de tres barajas.
A "Mantra" is a sacred utterance, a numinous sound, a syllable, word or phonemes, or group of words in Sanskrit believed by practitioners to have psychological and spiritual powers. A mantra may or may not have syntactic structure or literal meaning.

The earliest mantras were composed in Vedic Sanskrit by Hindus in India, and are at least 3000 years old. Mantras now exist in various schools of Hinduism, Buddhism, Jainism and Sikhism.

The Shanti Mantras or "Peace Mantras" are Hindu prayers for Peace (Shanti) found in Upanishads. Generally they are recited at the beginning and end of religious rituals and discourses. Shanti Mantras are invoked in the beginning of some topics of Upanishads. They are supposed to calm the mind of the reciter and environment around him/her. Reciting them is also believed to be removing any obstacles for the task being started. Shanti Mantras always end with three utterances of word "Shanti" which means "Peace". The Reason for uttering three times is for calming and removing obstacles in three realms.
https://www.kickstarter.com/projects/89 ... ying-cards
Imagen
No tiene los permisos requeridos para ver los archivos adjuntos a este mensaje.
tramp
Magic Finish user
Magic Finish user
Mensajes: 1580
Registrado: 15 Abr 2015 00:48

Re: Mantra Playing Cards

Mensaje por tramp » 19 Jun 2017 11:52

Yo con los diseños de Román tengo una relación de amor odio.
Tiene barajas que me encantan y otras que no me gustan nada. Y me temo que esta no es de las primeras. ;-)
Avatar de Usuario
max
USPC Master
USPC Master
Mensajes: 4636
Registrado: 20 Mar 2013 16:57
Contactar:

Re: Mantra Playing Cards

Mensaje por max » 19 Jun 2017 12:03

En mi opinión los diseños de esta baraja son muy acertados de acuerdo a lo que representan y a lo que se inspiran. La elección de los colores, propios de las representaciones culturales de las deidades hindúes me parece muy apropiada. Agradezco además que, aunque se usen los mismos diseños, las variaciones de las barajas no sean solo el dorso.

Eso sí, no me pondría nunca una de esas figuras de colores chillones en mi salón :D
Avatar de Usuario
rave
Moderador Global
Moderador Global
Mensajes: 10441
Registrado: 19 Mar 2013 18:23

Re: Mantra Playing Cards

Mensaje por rave » 20 Jun 2017 09:16

Aquí el artículo de Max: http://www.maxplayingcards.com/es/2017/ ... spiritual/, que hará que se financie el proyecto.
Responder